Palm Cove - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van Willy Meesters - WaarBenJij.nu Palm Cove - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van Willy Meesters - WaarBenJij.nu

Palm Cove

Blijf op de hoogte en volg Willy

14 Augustus 2012 | Australië, Palm Cove

Vanochtend ons laatste ontbijt bij de camper gehad. Daarna verder met koffers inpakken en de camper van binnen schoonmaken. Om half tien vertrokken we uit Cape Tribulation. Via de mooie Daintree Road zijn we terug gereden naar het pondje over de Daintree Rivier. Daarna kwamen we wat meer in de bewoonde wereld aan. Ons chemisch toilet moest nog geleegd en gereinigd worden, dit kon niet op Cape Tribulation. Bij een tankstation onderweg gevraagd, daar werden we naar de regionale vuilstort doorverwezen genaamd Killazoo. Maar ook daar bleken we niet terecht te kunnen. Dan maar naar de vorige camping in Port Douglas, die lag niet al te ver van de grote weg af. We werden daar opnieuw vriendelijk ontvangen en er was daar een speciale plek ingericht voor dergelijke zaken. We konden daar zonder probleem gebruik van maken. Blij dat dat geregeld was. Daarna verder gereden richting het zuiden en onderweg een McDonalds aangedaan. We hadden de jongens toegezegd om één keer in deze vakantie “naar de Mac” te gaan. Vervolgens op naar Palm Cove, waar we nog een aantal dagen geboekt hebben en het Sea Temple Resort. We hebben onze camper midden op de oprit voor het luxe resort geparkeerd, alvast ingechecked en onze baggage afgegeven bij de balie. Met de lege en schone camper zijn we toen doorgereden naar Cairns om hem in te leveren bij Apollo.
Cairns ligt zo’n 20 km ten zuiden van Palm Cove. Na ontvangst van de verklaring “No additional damage” zijn we met een taxi teruggereden naar het resort. Ons appartement heeft een hele mooie woonkamer en een keuken met prima uitrusting, tevens voorzien van een grote koelkast en een afwasmachine. Ook is er een wasmachine en wasdroger. We kijken uit over de binnenplaats, met prachtige zwembaden en palmbomen. We hebben twee ruime slaapkamers met ieder een luxe badkamer. De badkamer van Marjolein en mij heeft zelfs een bubbelbad. Goed, koffers uitpakken dus en daarna één voor één in bad. Ik ben met Marjolein even het stadje ingewandeld om boodschappen te halen en om lekker even over de promenade te wandelen. Daarna hebben we een rijstschotel gemaakt. De jongens hebben ontdekt dat hier ook een gym is met allerlei fitness toestellen. Ze waren vanavond direct al flink fanatiek aan het sporten. De komende dagen gaan we niet al te veel meer ondernemen. Het is tijd om eens lekker bij te komen. Morgen dus geen wekker.