Palm Cove laatste dagen - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van Willy Meesters - WaarBenJij.nu Palm Cove laatste dagen - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van Willy Meesters - WaarBenJij.nu

Palm Cove laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Willy

17 Augustus 2012 | Australië, Palm Cove

Palm Cove 2e dag Wo 15 Aug.
Heerlijk uitgeslapen en daarna op naar het ontbijt. We hebben maar weer gekozen om ook hier gewoon het buffet ontbijt te nemen. Iedere dag dus lekker beginnen met bacon & eggs, witte bonen in tomaten saus, saucijsjes, rösties, pancakes, allerlei broodjes, fruit, yoghurt, lekkere sappen en koffie. Een goed begin van de dag. Daarna hebben we een tijdje lekker aan het zwembad gelegen. s’Middags nog even langs de boulevard hier gelopen en boodschappen gedaan. Als avondmaal hadden we aardappelen, sla, gehaktballen en een lekkere jus erbij. We hadden aardbeienijs van een plaatselijke ijsfabriek als toetje. Daarna niet al te veel meer gedaan.

Palm Cove 3e dag Do 16 Aug
Vandaag was Marjolein jarig! Eerst weer lekker uitslapen, daarna opnieuw buffet-ontbijt. In eerste instantie was het de bedoeling om vandaag met de Kuranda Scenic Railway de bergen in te gaan. Omdat het vandaag nogal bewolkt was is dit door ons afgeblazen en hebben we besloten een dagje naar Cairns te gaan, met de bus. Vlak bij het resort is een bushalte waar ieder uur een bus langs komt die naar “the city” gaat. Kaartjes kun je hier nog gewoon in de bus bij de chauffeur kopen. Lekker makkelijk. Voor nog geen 50 dollar met het hele gezin retour naar Cairns. Omdat de bus verschillende badplaatsen en de universiteit aandoet duurt de rit ca. 50 minuten. Maar dat is geen probleem, we hebben tijd zat. Cains blijkt een mooie stad te zijn, met een gezellige haven, strandpaviljoen en leuke, typisch Australische winkels. Ook hebben we even rondgesnuffeld in het winkelcentrum bij het treinstation. Na een frisdrankje of biertje (Grolsch lager) in een oude Ierse pub gedronken te hebben zijn we uiteindelijk weer terug gegaan naar Palm Cove. Daarna lekker met zijn allen uit eten om de verjaardag van Marjolein te vieren. We hebben lekker gegeten bij een sfeervol restaurant, onder de palmbomen bij het strand. We zijn over het strand gelopen richting het stadje. Halverwege moesten we een riviertje oversteken die in zee uitkwam. De vloed was aan het opkomen, we konden nog net, met een grote sprong, oversteken. Op de terugweg ging dat niet meer, de rivier over het strand was nu zo breed en stroomde zo flink, dat oversteken zonder nat te worden niet meer mogelijk is. We moesten dus omlopen. Nu nog even lekker niksen, potje hartenjagen, wat drinken met een chips (salt & vinegar chips is hier heeerlijk!). Morgen weer geen wekker. Dat wordt onze laatste volle dag in Australië. De planning is dan om lekker te genieten van dit mooie resort en vooral niet al te veel meer te doen. Zaterdagochtend om 10 uur vliegen we van Cairns naar Brisbane. Daarna door naar Singapore. Met een 747 naar Frankfurt en dan overstappen voor Amsterdam. We landen zondagochtend om 9 uur op Schiphol.

Palm Cove 4e dag, Vr. 17 Aug
Vandaag en lekkere luie dag bij het zwembad. Zojuist langs de boulevard gelopen en boodschappen gehaald om straks te koken. Pasta vandaag. Na het eten nog even zwemmen in het donker, want de zon gaat zo onder. Morgenvroeg naar het vliegveld! Groetjes aan allemaal. We hebben alvast een beetje zon naar Nederland gestuurd zodat we prima kunnen acclimatiseren als we over twee dagen aankomen.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties en de felicitaties voor Marjolein.

• 17 Augustus 2012 - 17:45

Tamara En Alexander:

Beste mensen,

Geen idee of dit bericht nog gelezen wordt in Australie, maar in geval van "ja", wensen wij jullie een hele goede terugreis, in geval van "nee", dan is dit het welkom thuis bericht. Dat zal vast even wennen worden na zo'n geweldige reis en al die ervaringen. Graag horen wij van jullie mooie verhalen, de koffie staat kaar!!

Groetjes,
    Tamara en Alexander

• 17 Augustus 2012 - 21:22

Willy. Meesters@home.nl :

laatste bercht gelezen en wensen jullie een goede reis terug . ook fijn om jullie hier weer te hebben . en de zon is wel over gekomen want het is hier heerlijk heet 31gr dus maak je borst maar nat greotjes pa en ma

• 18 Augustus 2012 - 00:56

Willy, Marjolein En De Jongens:

Hoi,
    Dank je wel, we hebben wel weer zin in een lekkere nederlandse bak koffie!
    We zijn ingechecked in Cairns en nu onderweg naar huis.
    Fijn dat het lekker weer is in Nederland!
    We zien er ook naar uit om onze hondjes weer te zien!

Tot gauw allemaal!

• 23 Augustus 2012 - 23:22

M&M:

Hoi lieve mensen,

Het is niet voor te stellen dat jullie reis alweer aan het einde is! Jammer, nu moeten we al die mooie verhalen missen! Ook jullie zullen moeten wennen als je weer thuis bent. Maar gelukkig is het weer nog best mooi en we weten zeker dat er enkele viervoeters heel blij zullen zijn als jullie gezin weer compleet is ;-)

Wij zijn de laatste paar dagen druk geweest met verbouwen, wassen-strijken en pakken want morgenochtend vertrekken wij richting Frankrijk. Helaas hebben we daardoor wat achterstand opgelopen bij het volgen van jullie avonturen. Marjolein, daarom bij deze (beter laat dan nooit) een welgemeend CONGRATULATIONS! Dit is wel een verjaardag geweest om nooit te vergeten natuurlijk :-)

Wij wensen jullie een hele goede terugvlucht. Mochten jullie dit berichtje pas lezen bij thuiskomst, dan
    WELKOM THUIS en hopelijk spreken we elkaar snel!