Innisfail - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Willy Meesters - WaarBenJij.nu Innisfail - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Willy Meesters - WaarBenJij.nu

Innisfail

Blijf op de hoogte en volg Willy

08 Augustus 2012 | Australië, Innisfail

Vandaag was het weer eens tijd om op te breken, om verder te reizen naar het noorden. Het wordt zo onderhand al aardig routine: opfrissen, snel ontbijt, stroom en water afkoppelen, alles inpakken en rijden maar weer. Het circus gaat weer verder! De doelstelling, om half negen te rijden, is gehaald. We kunnen vandaag dus rustig rijden en volgens plan, na 540 km, in Innisfield overnachten. Deze stad is een mooie springplank naar Port Douglas dat dan nog maar op 200 km afstand ligt. We rijden via Townsville verder over de Bruce Highway over lange uitgestrekte wegen door een mooi en afwisselend landschap. In het eerste deel van de reis zien we veel suikerriet velden en stinkende suikerfabrieken (sugarmills). Alle uitgeextraheerde pulp wordt verbrand, zonder dat daarbij milieu voorzieningen zoals gaswassers, gebruikt worden. De vieze rook kun je van ver al zien en ruiken. Ook energetisch gezien worden de sugarmills op een ouderwetse manier bedreven. Er staan veel koeltorens die de grote hoeveelheid overtollige warmte moeten wegkoelen. Dit levert grote condenswolken op. Hergebruik van warmte wordt kennelijk niet of nauwelijks toegepast. Jammer. Ook zien we veel suikertreintjes rijden, de oogst is volop aan de gang. Ten noorden van Townsville komen we in de buurt van de bergen van de Atherton Tablelands. De begroeiing wordt steeds tropischer, er staan veel palmbomen en er hangen klimop en lianen in de andere bomen. Ook zien we verschillende bananenplantages. De Bruce Highway loopt parallel aan de kust. Af en toe zien we de zee en het strand. Soms rijden we ineens langs een baai of zien we moeras of mangrove gebieden tussen de weg en de kust. Onderweg zien we in het dashbord dat het waarschuwingslampje van het koelwaterniveau is gaan branden. Even stoppen dus en de motor iets laten afkoelen. Gelukkig hebben we water genoeg bij ons. De watertank hebben we helemaal gevuld voor we uit Airlie Beach zijn vertrokken. Het koelwaterreservoir is een doorzichtig witte tank, het niveau is dus goed af te lezen en blijkt inderdaad nog maar minimaal te zijn. Voorzichtig de dop los draaiien, druk aflaten en bijvullen maar. Daarna de reis voortgezet. Om half vijf zijn we op de camping in Innisfail aangekomen, prima op tijd. Marjolein heeft nog even een wasje gedraaid en ik heb lekker gekookt: Bismati rijst met een Tikki Marsale Currie en een frisse salade erbij en een vruchtenyoghurt als toetje. Heerlijk gegeten, alles ging natuurlijk weer helemaal op. We staan nu op een plekje vlak aan de doorgaande weg. De plekken bij de rivier met daarin krokodillen (!!), waren allemaal al bezet. Gelukkig staan we hier maar één nacht. Morgen gaan we verder naar Port Douglas, onderweg willen we de Babinda Boulders bekijken. Hopelijk kunnen we morgen weer bijtijds op pad, dan zijn we mooi vroeg op de volgende camping en hebben we een mooie plek voor de volgende twee nachten.

• 09 Augustus 2012 - 08:42

Klacien:

mmmm....had je daar willen!! staan dan , aan het riviertje mete krokodillen.....brrr....die camping was ik maar voorbij gereden geloof ik haha....
    wat hebben jullie al veel gezien onderhand, en er zal nog meer te bewonderen zijn....veel plezier!!!!

• 09 Augustus 2012 - 10:30

André En Dianne:

Hallo reizigers!

het blijft lekker lezen en kijken jullie reisverslagen met foto's.
    In Heveadorp is het rustig. Ik heb vanmorgen een eind met Joep en Zjef gelopen bij een lekker temperatuurtje. De hondjes hebben inmiddels gegeten, zijn verzadigd en liggen nu te slapen.
    Elke ochtend als we beneden komen, staan er een blonde en zwarte hond ons kwispelend op te wachten. Dat maakt het dubbel zo gezellig. Ben wel heel benieuwd hoe Zjef reageert als hij jullie weer ziet, hij zal wel helemaal 'uit zijn dak gaan'.

• 10 Augustus 2012 - 03:39

Willy Meesters:

Hoi allemaal, even een kort berichtje.
    Alles prima hier in Port Douglas, zojuist op de camping alles geboekt en gereserveerd voor de komende dagen. Het verloopt allemaal volgens plan! We hebben nog een aantal dagen de camper. Dinsdag leveren we hem in en zijn dan nog 4 dagen in het resort in Palm Cove.
    De vakantie is eind volgende week voorbij, op zaterdag 18 augustus begint de vliegreis naar Nederland.
    We zien er naar uit om onze honden weer te zien, we missen ze wel! Leuk om de verslagen van Andre en Dianne en Klacien te lezen. Fijn dat onze honden het zo goed naar hun zin hebben en dat jullie het ook leuk vinden! Ik hoop dat ze geweldig uit hun dak gaan als ze ons weer zien, maar zeker is dat niet. Hopelijk kijken ze niet al te beteuterd als we hun meenemen naar Oss..
    OK, tijd om weer eens wat te doen. Groetjes uit een heerlijk warm Australie!