Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Willy Meesters - WaarBenJij.nu Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Willy Meesters - WaarBenJij.nu

Port Douglas

Blijf op de hoogte en volg Willy

09 Augustus 2012 | Australië, Port Douglas

Opnieuw verkassen, gelukkig maar een kleine reis vandaag. Het is nog maar 197 km naar Port Douglas. We zijn bijtijds vertrokken uit Innisfail en hebben vervolgens de Babinda Boulders bezocht. Hiervoor moesten we even de Bruce Highway verlaten, zijn we door het stadje Babinda gereden en zijn we verder gegaan door het tropische regenwoud van de Atherton Tablelands. Via een mooie slingerweg reden we door een sprookjeslandschap met palmbomen, bananenbomen, grote varens en oerbos. Na een paar kilometer kwamen we bij The Boulders aan. Het is een populair zwemgebied. In de rivierbedding van de Babinda Creek, liggen verschillende hele grote rotsblokken, mooi om te zien. En mooi om over heen te klauteren en om daar te gaan zwemmen dachten we. Bij het parkgedeelte is de rivier breed, zwemmen is daar toegestaan maar niet echt leuk. Bij de rotsblokken zelf blijkt dat te zijn verboden. Er staan grote waarschuwingsborden, dat het betreden van de gladde rotsblokken en het water daar ter plekke, levensgevaarlijk is. Tussen 1959 en 2012 hebben hier 17 mensen het leven verloren. Er is een legende over de Babinda Boulders, die vertelt dat hier een aboriginal vrouw verdronken is. Ze was verliefd geworden op een man van een andere stam en toen de beide stammen hier over gingen strijden, heeft zij zich van de rotsen geworpen en is verdronken in wat nu de “Devils Pool” heet. De geest van deze vrouw lokt jonge mannen naar dit water, waar ze vervolgens verdrinken. Van de 17 doden zijn er 16 man. We zijn gewaarschuwd en stellen onze plannen bij. Even foto’s maken, genieten van al het moois en gauw met onze jonge mannen hier weg! We kunnen nu echt merken dat we in de tropen zijn. Het is warm en behoorlijk vochtig, een beetje zoals bij Burgers Bush in Arnhem. Rond en in de bergen hangt een flinke wolkenmassa, op enkele plekken was de weg nat en had het geregend. We hebben gelezen dat het berggebied rond Babinda de meeste neerslag krijgt van Australië, 83cm per jaar. Het is dus goed dat we deze bergen weer uit rijden. Na een tijdje komen we in Cairns aan, waar we begin volgende week de camper moeten inleveren. Van de stad zelf hebben we nog niet veel gezien, we zijn op de doorgaande weg blijven rijden tot het einde van de Bruce Highway. Daarna verder naar het noorden richting Port Douglas op de Captain Cook Highway. Deze gaat van Cairns helemaal door naar Cape York, het noordelijkste puntje van Queensland. In Port Douglas hebben we een mooi plekje gevonden op het Big4 Glengarry Holiday Park. We hebben een mooie plaats met stroom en gratis wifi en staan recht tegenover het zwembad. Gelet op onze planning voor de komende dagen hebben we alvast voor 3 nachten geboekt. Vanmiddag zijn we nog even Port Douglas in gegaan. Het stadje heeft een mooie authentieke Australische winkelstraat met leuke winketjes en gezellige restaurants en cafe’s. Overal staan palmbomen, er is een prachtig strand en een leuke jachthaven. In het stadje hebben we heerlijke fish&chips gegeten. Daarna hebben we nog wat gewandeld en hebben we op een terrasje de zoute nasmaak van het eten weggespoeld met een biertje of wat fris. Nico moest, om een biertje te kunnen drinken, wel eerst een identiteitsbewijs uit de camper halen, om aan te tonen dat hij 18 is. Jeroen mag hier dus geen biertje. Vervolgens boodschappen doen en terug naar de camping. De rest van de dag hebben we niet veel meer gedaan. Morgen staat een bezoek aan Mosman Gorge gepland waar we een stuk regenwoud van het Daintree National Park gaan bekijken. Overmorgen gaan we duiken op de outer reef van het Great Barrier Reef.

• 10 Augustus 2012 - 18:56

Klacien:

whhaaaa....wat dacht je daar bij Devills Pool Marjolein??....wegwezen...wel een "mooi" verhaal erachter......dus op een van de laatste plekken beland...wat zulle jullie strkas een heimwee krijgen naar het wijdse gebeuren daarzo, en die uitzichten...misschien maar goed dat ik het niet aan den lijve heb gezien, dan kan ik het ook niet missen..hihi
    plezier met zijn allen...de dames hebben het nog steeds goed naar de zin...pootjes van hun!!!